Kategoria

Maskotki reklamowe


gru 19 2013 Dlaczego doświadczenie marki przez klienta...
Komentarze: 0

 

Każdy z nas ma swoje ulubione smaki, kolory, zapachy. Mamy swoje ulubione potrawy, filmy, piosenki. Jesteśmy do nich przywiązani i za nic nie potrafilibyśmy wyzbyć się tego przywiązania. Więź to niezwykle ważna kwestia, jeśli chodzi o relację między marką a klientem. Do marki, do produktu również możemy się przywiązać.

Jak buduje się więź między marką a klientem? Najważniejsze jest to, w jaki sposób marka i jej produkty przemawiają do odbiorców, czy wpisują się w ich potrzeby. Jeśli jest zgoda między oczekiwaniami klienta, a możliwościami marki, wówczas narodzić się może współpraca między tymi dwoma pierwiastkami. Klient, który przywiązuje się do marki, musi ją po prostu polubić. Co za tym idzie? Powinna być ona dla klienta atrakcyjna. Istotną kwestią jest zbliżenie. Kontakt między klientem i marką nie może być odległy, lecz musi być on bliską, zażyłą relacją. Takie bliskie relacje buduje się poprzez doświadczenie – brand experience. Zbudowanie zaufania klienta nie jest łatwe, jednak można małymi kroczkami stworzyć odpowiednie stosunki między marką i klientem. Musi to być relacja przyjacielska, partnerska. Klient nie powinien być podrzędny wobec marki, ani na odwrót. Budowanie relacji na zasadzie doświadczenia, można oprzeć na różnego typu akcjach organizowanych przez firmy, eventach, wydarzeniach okolicznościowych i promocyjnych. Doświadczenie marki jest jednocześnie budowaniem relacji, jak też promowaniem marki. Klient musi poczuć, że dana marka jest dla niego dobra, jest odpowiednia, korzystna oraz daje powody do zadowolenia.

Marka musi być widoczna, nie tylko na sklepowych półkach, ale również w innych miejscach naszej rzeczywistości. Różne formy komunikowania z klientami, zarówno stałymi jak i potencjalnymi, możliwość i interakcji, wymienności, czynnego udziału – wszystko to sprawia, że odczuwamy obecność marki w naszym życiu. Staje się ona naturalnym jego elementem, przyzwyczajamy się do niej na tyle, że nie potrafimy się później z nią rozstać. Doświadczenie marki jest kluczowe w budowaniu bliskiej relacji klient-marka. Ta zależność jest jednak prawdziwa i uczciwa, ponieważ obie strony funkcjonują na jednakowych zasadach.

lroman111 : :